XELKT
649.52
-1.49
XHARZ
168,796.05
1.38
XUTUM
13,956.32
-1.80
XSGRT
59,476.57
1.03
XUTEK
28,304.46
-0.86
XHOLD
10,786.30
-2.43
XU030
12,262.54
-2.52
XULAS
39,076.06
-2.16
XUSIN
14,698.85
-2.38
XBANK
15,441.49
-3.13
XMADN
9,290.90
-1.22
XU100
11,150.43
-2.00
XBLSM
5,583.50
-1.57
XU050
9,775.93
-2.22
USDTRY
41.58
0.21
EURTRY
48.63
0.27
XAUUSD
3,775.22
0.69
XAU
156,922.20
0.90

TAV Havalimanları Bilanço Analizi

24 Ekim 2025, Cuma
img

TAVHL 3.Çeyrek 2025 Bilanço Analiz

Genel Değerlendirme

TAV Havalimanları (TAVHL), 2025 yılının ilk dokuz aylık döneminde (9A25), yolcu trafiğindeki toparlanma ve yeni imtiyazların (Ankara, Antalya BTA) konsolidasyona katkısıyla güçlü bir operasyonel performans sergilemiştir. Konsolide ciro, yıllık %13 artışla 1.390 milyon Avro'ya ulaşırken, nakit faaliyet giderlerindeki kontrollü artış (%12) sayesinde belirgin bir operasyonel kaldıraç etkisi görülmüştür. Bu durum, FAVÖK'ün %14 artışla 467,4 m€'ya yükselmesini ve FAVÖK marjının 0,2 puanlık sınırlı bir iyileşmeyle %33,6'ya ulaşmasını sağlamıştır.

Bununla birlikte, güçlü operasyonel sonuçlar net kâra yansımamıştır. Ana ortaklık net kârı, 9A24'teki 184,9 m€ seviyesinden 9A25'te 75,3 m€'ya gerileyerek yıllık bazda %59'luk bir düşüş kaydetmiştir. Bu sapmanın ana nedeni, operasyonel olmayan ve toplamda -103 m€'luk bir kerelik, nakit çıkışı gerektirmeyen (non-cash) giderlerdir.

Bu giderler;

(1) Artan EUR/TL ve EUR/USD pariteleri kaynaklı -40,6 m€'luk Yabancı Para Çevrim Farkı Gideri,
(2) Başta Yeni Antalya projesindeki ertelenmiş vergi ve yüksek finansman giderleri olmak üzere Özkaynak Yöntemi Yatırımlarından gelen -37,0 m€ zarar (9A24: +42,4 m€) ve
(3) Yeni yatırımların (Almatı, Ankara) devreye girmesiyle artan -145,7 m€'luk amortisman giderinden oluşmaktadır.

Operasyonel Gelişmeler

Şirketin operasyonel belkemiğini oluşturan toplam yolcu sayısı 9A25'te yıllık %5 artışla 87,4 milyona ulaşmıştır. Büyümede, iç hatlardaki %7'lik artış, dış hatlardaki %4'lük artıştan daha kuvvetli bir ivme göstermiştir. Portföy çeşitliliği, şirketin jeopolitik ve makroekonomik dalgalanmalara karşı dayanıklılığını artıran ana unsur olmuştur. Türkiye operasyonlarında Ankara (%6) ve İzmir (%9) büyümeye devam ederken, yurt dışında Gürcistan (%15), Zagreb (%10) ve Tunus (%10) gibi kârlı pazarlardaki çift haneli yolcu artışları dikkat çekicidir. Almatı (%7) ve Medine (%7) de büyümeye stabil katkı sağlamıştır.

Bilanço Analizi

Şirket bilançosu devam eden yatırım programının etkilerini net bir şekilde yansıtmaktadır. Toplam varlıklar %5 artarak 5.092 m€'ya ulaşırken, duran varlıklar altındaki en kritik kalem olan "Havalimanı İşletim Hakkı", 2024 yıl sonuna göre 469 m€ artarak 1.922 m€'ya yükselmiştir. Bu artış, yeni Ankara Esenboğa imtiyazının ve Antalya'daki yatırımların aktifleştirilmesinin doğrudan bir sonucudur.

Finansman tarafında, yoğun yatırım harcamalarına ve Ankara kira peşinat ödemesine rağmen Net Borç pozisyonu, 9A24'e kıyasla %1 artışla 1.638 m€ seviyesinde yatay kalmıştır.

Net Borç/FAVÖK rasyosu 3,0x ile yönetimin yıl sonu hedef bandı (2,5x-3,0x) dahilindedir. Borç yapısının %66'sının faiz swapları ile sabitlenmiş olması ve cironun %75'inin (2024 verisi) döviz bazlı veya dövize endeksli olması, kur ve faiz risklerine karşı doğal bir koruma sağlamaktadır.

Nakit Akış Performansı

TAV'ın nakit akış profili operasyonel gücünü net kâr rakamından daha iyi yansıtmaktadır. 9A25'te 75,3 m€'luk net kâra karşın, amortisman (+145,7 m€) ve özkaynak yatırımlarından gelen nakit dışı zararların düzeltilmesi (+37,0 m€) gibi kalemlerle, vergi öncesi "İşletme faaliyetlerinden kaynaklanan nakit akışları" 414,9 m€ seviyesinde güçlü bir şekilde gerçekleşmiştir. Şirketin tanımladığı Serbest Nakit Akışı (SNA) (Faaliyetlerden Net Nakit Akışı + Alınan Temettü - Yatırım Harcamaları) ise iştiraklerden alınan kâr payının 80,3 m€'dan 57,5 m€'ya gerilemesine bağlı olarak 201,1 m€'dan 182,7 m€'ya sınırlı bir gerileme göstermiştir. Yılın ilk 9 ayında yapılan 127 m€'luk yatırım harcaması, ağırlıklı olarak Almatı, Ankara ve Antalya'daki kapasite genişleme projelerine yönlendirilmiştir.

Değerlendirme ve Görünüm

Yönetim, 2025 yılına ilişkin Ciro (1.750-1.850 m€) ve FAVÖK (520-590 m€) beklentilerini korumuştur. Ancak tamamlanan mega projelerden (Yeni Antalya, Yeni Ankara, Almatı) kaynaklanacak yüksek amortisman ve aktifleştirilmesi duran faiz giderleri nedeniyle 2025 net kârının 2024'ün üzerinde olmasını beklemediğini belirtmiştir.
Sonuç olarak, 9A25 sonuçları, TAV'ın operasyonel kârlılığını sürdürdüğünü ancak bilançosunu yeni projelere yaptığı yatırımlarla büyütmesinin kısa vadeli net kârlılık üzerinde öngörülen bir nakit dışı baskı yarattığını göstermektedir. Şirketin borçluluğu yönetilebilir seviyededir ve nakit akışları sağlıklıdır.

Kısa-orta vadede temel katalizörler;

(1) Ankara ve Antalya'daki yeni ticari alanlar ve tarifelerin marjlara tam yansıması,
(2) Almatı yatırımının tamamlanarak güvence altına alınan tarife artışlarının devreye girmesi,
(3) Gürcistan imtiyazının 2031'e uzatılmasına yönelik müzakerelerin sonuçlanması olacaktır. 
TAVHL Hisse
TAVHL Hisse
239.60
TRY
0.93
AL 239.60
SAT 239.70
TAVHL Günlük Fiyat
Günlük
En Düşük
235.80
Günlük
En Yüksek
241.40
239.60
TAVHL Grafiği
Son Güncelleme: 26.09.2025 17:59. BIST verileri 15 dakika gecikmelidir.
Araştırma Ekibi
ALB Yatırım
Araştırma Ekibi
ALB Yatırım'ın uzman ekonomistlerinden oluşan Araştırma Ekibi; model portföyler, bültenler, bilanço analizleri, analist toplantı notları, beklentiler ve sektör analizleri raporlarını düzenli olarak hazırlamaktadır. Ekibin tecrübesi ışığında hazırlanan raporlar yatırımcılara yol gösterici olup önemli öneriler içermektedir.
ALB Yatırım Hesabı 
Başvuru Formu
ALB Yatırım hesabı başvuru formu ile 
hemen hesabınızı açın.
TR Bayrak +90
Görüntülü Hesap Aç Görüntülü 
Hesap Aç