XELKT
634.20
0.20
XHARZ
155,833.15
0.24
XUTUM
13,557.71
-0.47
XSGRT
61,895.75
-1.38
XUTEK
23,834.14
-2.80
XHOLD
10,565.19
-0.17
XU030
12,143.05
-0.81
XULAS
40,115.63
0.40
XUSIN
13,923.11
-1.13
XBANK
16,085.92
-0.56
XMADN
8,246.94
-3.13
XU100
10,961.43
-0.71
XBLSM
5,296.01
-1.73
XU050
9,674.93
-0.68
USDTRY
40.73
0.05
EURTRY
47.56
0.45
XAUUSD
3,342.94
-0.01
XAU
136,166.25
0.10

CCOLA 2.Çeyrek 2025 Bilanço Analizi

img

Genel Değerlendirme

Coca-Cola İçecek, 2025 yılının ikinci çeyreğinde global ve bölgesel makroekonomik belirsizliklere karşın uluslararası pazarlardaki güçlü performansla, çeyreklik bazda ciddi bir toparlanma gösterdi. Konsolide satış hacmi 473 milyon ünite kasa ile geçen yılın aynı dönemine göre %4,7 artarken, bir önceki çeyreğe göre %22,2 büyüme kaydetti. Uluslararası operasyonlar yıllık %10,6, çeyreklik %20,5 artışla 312 milyon üniteye ulaşarak toplam hacmin %66’sını oluşturdu. Türkiye operasyonları ise yıllık %5 daralmasına rağmen çeyreklik bazda %26,8 artışla 161 milyon üniteye çıktı.

Satış Hacimleri

Türkiye pazarında 2Ç25 döneminde yaşanan %5,0'lık hacim daralması dikkat çekicidir. Bu düşüşte bayram tatilinin ilk çeyreğe kayması, tüketicilerin satın alma gücündeki düşüş ve olumsuz hava koşulları gibi faktörler etkili olmuştur. Ancak, bu daralmaya karşın küçük paketlerin payının artması (2Ç25'te 84 baz puan artarak %33,8’e ulaştı) ve yerinde tüketim kanalının güçlenmesi (2Ç25'te 169 baz puan artarak %32,2'ye ulaştı), satış hacmi konusunda bir miktar toparlama sağlamıştır.

Öte yandan, uluslararası operasyonlar 2Ç25'te %10,6 büyüme kaydederek konsolide büyümenin ana motoru olmuştur. Uluslararası operasyonların toplam hacimdeki payı %66,0'ya yükselmiştir. Bu büyümenin en büyük itici güçleri sırasıyla Özbekistan (%44,8), Kazakistan (%16,7) ve Irak (%10,6) olmuştur. Bu pazarlardaki güçlü performans, yeni ürün lansmanları ve saha operasyonlarındaki iyileşmelerle desteklenmiştir. Pakistan'da ise Türkiye'ye benzer şekilde, bayram tarihindeki olumsuzluklar ve kısa süreli siyasi gerilimler nedeniyle %1,5'lik bir hacim düşüşü yaşanmıştır, ancak yılın ilk yarısında kümülatif büyüme pozitif kalmıştır.

Finansal Performans

Enflasyon muhasebesinin dahliyle konsolide hasılat 48,1 milyar TL ile yıllık bazda %2,6 daralma gösterdi. Buna karşın bir önceki çeyreğe göre %26’lık bir artış gerçekleşti. Enflasyon muhasebesi etkisi hariç tutulduğunda ise hasılat yıllık %30,8 artarak 49,2 milyar TL oldu. Konsolide bazda brüt kâr marjı, 274 baz puan düşüşle %35,4'e gerilerken, bu düşüşte Türkiye pazarındaki hacim gerilemesinin etkisi belirgin olmuştur. Uluslararası operasyonların brüt kâr marjı ise %35,6 seviyesinde istikrarını korumuştur.

FAVÖK, ikinci çeyrekte 9,1 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu rakam yıllık bazda %18,7 düşüşe işaret ederken, çeyreklik bazda %84’lük bir artış anlamına gelmektedir. Konsolide FAVÖK marjı ise 375 baz puan azalarak %19,0'a gerilemiştir. Net kâr, TMS 29 uygulaması sonucunda bir önceki yıla göre %30,8 düşüşle 5,1 milyar TL olarak kaydedilmiştir. Bu düşüş, enflasyondaki yavaşlamaya bağlı olarak parasal kazançların azalmasından kaynaklanmaktadır. Enflasyon muhasebesi hariç net kâr ise %11,9 artışla 4,4 milyar TL olarak gerçekleşmiştir.

Finansman tarafında 2,93 milyar TL net gider kaydedildi. 30 Haziran 2025 itibarıyla net borç 35,2 milyar TL’ye yükseldi ve net borç / FAVÖK oranı 1,36x seviyesinde korundu.

Şirketin serbest nakit akımı, yatırım yoğun dönemin etkisiyle 1Y25’te -5,58 milyar TL oldu. Toplam yatırım harcaması 6,8 milyar TL seviyesinde gerçekleşirken, bunun %72’si uluslararası operasyonlara yönlendirildi. Azerbaycan’daki yeni fabrika yatırımı tamamlanırken, Temmuz ayında Irak’ta yeni tesisin devreye alındığı bildirildi.