TTKOM 2Ç2025 Bilanço Analizi
Finansallara Dair
TTKOM, 2025 yılının ikinci çeyreğinde beklentilere paralel olarak bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %14 artışla 4,8 milyar TL net kâr açıkladı. Şirketin konsolide gelirleri, 2025 yılının ilk yarısında %16 oranında büyüyerek 98,7 milyar TL’ye ulaştı. Bu büyümeyi destekleyen ana segmentler, sırasıyla %19,8 ve %19,6 oranında artış gösteren sabit genişbant ve mobil segmentler oldu. Uluslararası ve diğer gelirler ise sırasıyla %13,1 ve %17,4 oranında daralma kaydetti.
FAVÖK, ilk yarıyılda yıllık %24,7 artışla 40,2 milyar TL’ye yükselmiş ve FAVÖK marjı %40,8 olarak gerçekleşmiştir. Bu marj, şirketin önceki beklentisi olan %38-40 aralığının üst sınırını aşmıştır. İkinci çeyreğe özel olarak ise FAVÖK marjı %42,2 olarak kaydedilmiştir. Net kâr, ilk yarıyılda yıllık %28,7 artışla 10,3 milyar TL’ye ulaşmıştır.
Net finansman giderleri, ilk yarıyılda geçen yıla göre %17,7 azalarak 13,5 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Bu azalışta, USD/TRY ve EUR/TRY kurlarındaki yükselişin enflasyonun gerisinde kalması ve azalan net borç seviyesi etkili olmuştur. Enflasyon muhasebesi etkisiyle oluşan parasal kazanç, 2025’in ilk yarısında 10,04 milyar TL olarak gerçekleşti; bu, geçen yılın aynı dönemine göre %44,8’lik bir düşüşe işaret etmektedir. İkinci çeyrekte bu rakam 3,763 milyar TL oldu.
2025 yılı ikinci çeyreği itibarıyla şirketin net borcu, bir önceki yıla göre 68,9 milyar TL’den 56,1 milyar TL’ye gerilemiştir. Toplam borç 60,345 milyar TL olup, bunun 30,497 milyar TL’si USD, 28,583 milyar TL’si EUR ve 1,265 milyar TL’si TL cinsindendir. Cari Net Borç/FAVÖK oranı ise 0,68x seviyesindedir. İşletme faaliyetlerinden sağlanan nakit akışı, 2Ç24’teki 13,264 milyon TL’den 2Ç25’te 20,318 milyon TL’ye yükselmiştir.
Operasyonel Gelişmeler ve Abone Performansı
Türk Telekom, 2025’in ikinci çeyreğinde toplam abone sayısını 54,2 milyona ulaştırmıştır. Mobil segmentte 678 bin net abone kazanımıyla 28,5 milyon aboneye ulaşılırken, faturalı segmentteki 810 bin net kazanım şirket tarihinin en yüksek çeyreklik net abone kazanımı olmuştur. Sabit genişbant abone sayısı 15,5 milyona yükselmiştir.
Fiber abone sayısı 14,1 milyona ulaşmış ve fiber abonelerin toplam sabit genişbant portföyü içindeki payı %91,1’e yükselmiştir. Fiber altyapı uzunluğu 496 bin km’ye çıkarılarak 33,5 milyon haneye kapsama sağlanmıştır. Şirketin yatırım harcamaları, ilk yarıyılda 21,8 milyar TL seviyesinde gerçekleşmiştir.
TMS 29 etkileri hariç tutulup, farklı segmentlerdeki ARPU büyümesine bakıldığında, sabit genişbant ARPU’su 2Ç25’te yıllık %16,9 artarak 319,6 TL’ye, 1H25’te ise %18,1 artarak 316,8 TL’ye yükselmiştir. Mobil ARPU’su ise 2Ç25’te yıllık %8,3 artışla 255,2 TL’ye, 1H25’te ise %13,2 artışla 251,3 TL’ye yükselmiştir. Mobil karma ARPU 255,2 TL, mobil faturalı ARPU 278,9 TL, sabit genişbant ARPU 319,6 TL ve ev TV ARPU 96,1 TL olarak kaydedilmiştir.
Yatırım harcamaları, ikinci çeyrekte yıllık %38,5 artışla 13,3 milyar TL’ye yükselmiş, ilk yarıyıl yatırım harcamaları ise 21,8 milyar TL olmuştur. Yatırımların satış gelirine oranı %29 seviyesinde gerçekleşmiştir.
2025 Yılı Beklentilerindeki Revizyonlar
Şirketin yılın ilk yarısındaki güçlü performansı, 2025 yılına ilişkin öngörülerin yukarı yönlü revize edilmesine yol açmıştır:
- Konsolide Gelir Büyümesi (UFRYK 12 hariç): Önceki %8-9 aralığından yaklaşık %10’a yükseltilmiştir.
- FAVÖK Marjı: Önceki %38-40 aralığından yaklaşık %41’e revize edilmiştir.
- Yatırım Harcamaları/Satış Gelirleri: Önceki %28-29 aralığından yaklaşık %29’a yükseltilmiştir.
Bu revizyonlar, hem gelir yaratma hem de maliyet yönetimindeki olumlu performansı yansıtmaktadır. Yatırım harcamalarındaki artış ise makroekonomik varsayımlardaki revizyonlar ve mobil yatırımlarının kapsamının genişletilmesinden kaynaklanmaktadır.