XELKT
634.20
0.20
XHARZ
155,833.15
0.24
XUTUM
13,557.71
-0.47
XSGRT
61,895.75
-1.38
XUTEK
23,834.14
-2.80
XHOLD
10,565.19
-0.17
XU030
12,143.05
-0.81
XULAS
40,115.63
0.40
XUSIN
13,923.11
-1.13
XBANK
16,085.92
-0.56
XMADN
8,246.94
-3.13
XU100
10,961.43
-0.71
XBLSM
5,296.01
-1.73
XU050
9,674.93
-0.68
USDTRY
40.73
0.05
EURTRY
47.56
0.45
XAUUSD
3,342.94
-0.01
XAU
136,166.25
0.10

Colgate-Palmolive Bilanço Analizi

img
Colgate-Palmolive hisseleri, ikinci çeyrekte organik satış büyümesinin beklentileri aşmasına rağmen, CEO Noel Wallace’ın özellikle Kuzey Amerika'da “istikrarlı şekilde temkinli” kalan tüketici davranışlarına dikkat çekmesiyle %0,6 düştü. Şirket, Haziran ayında kategorilerde beklenmedik bir zayıflama yaşandığını belirtti ve 2025’in sonuna doğru toparlanma öngördü. Organik satışlar %1,8 artarak %1,69’luk piyasa beklentisini geride bıraktı. Özellikle Kuzey Amerika’daki düşüş (-%0,9) tahmin edilenden daha sınırlı oldu.

Net satışlar

%1 artışla 5,11 milyar dolara ulaştı. Hisse başına düzeltilmiş kâr 92 sent ile 90 sentlik beklentiyi geçti. Şirket, yıl geneli için organik satış büyümesini %2–4 aralığının alt bandında öngörüyor. Bu tahmine, özel markalı evcil hayvan ürünlerinden çıkışın olumsuz etkileri de dahil. Brüt kâr marjı %60,1 ile yıllık bazda gerilese de, fiyatlama gücü sayesinde beklentilerin çok az altında kaldı. Özetle Colgate-Palmolive, zorlu koşullara rağmen satış ve kâr büyümesini korurken, özellikle Kuzey Amerika’da tüketici temkinliliği ve bazı kategorilerdeki duraksamalar dikkatle izleniyor.

2. Çeyrek Sonuçları:

Organik satış büyümesi: +%1,8 (beklenti: +%1,69)
Net satışlar: 5,11 milyar dolar (+%1 Y/Y) (beklenti: 5,04 milyar dolar)
Düzeltilmiş EPS: 0,92 dolar (yıllık bazda 0,91 dolar) beklenti: 0,90 dolar
Organik hacim büyümesi: -%0,2 (beklenti: -%0,47)
Fiyat artışı: +%2 (beklenti: +%2,01)
Düzeltilmiş brüt marj: %60,1 (önceki yıl: %60,8) (beklenti: %60,4)

Şirket ve Sektör Gelişmeleri:

Özel markalı evcil hayvan ürünlerinden çıkış süreci, satışları olumsuz etkiledi
Zorlu küresel piyasa koşullarına rağmen 2. çeyrek, 1. çeyreğe göre organik
satış büyümesinde toparlanma sundu
CEO Noel Wallace: “Zorlayıcı piyasa koşullarına rağmen net satış, organik satış ve hisse başı kârda büyüme sağladık.”
Özel markalı evcil hayvan segmentinden çıkışın toplamda 200–300 milyon $ tutarında 3 yıla yayılmış vergi öncesi maliyet yaratması bekleniyor

Gelecek Beklentileri:

Organik satış büyümesi: %2 – %4 aralığının alt bandında (beklenti: +%2,55)
Net satışlar: “Düşük tek haneli büyüme” aralığında tutuluyor.
Rehberlik güncellemesi: Özel markalı evcil hayvan ürünlerinden çıkış süreci dikkate alınarak yapıldı.