XELKT
634.20
0.20
XHARZ
155,833.15
0.24
XUTUM
13,557.71
-0.47
XSGRT
61,895.75
-1.38
XUTEK
23,834.14
-2.80
XHOLD
10,565.19
-0.17
XU030
12,143.05
-0.81
XULAS
40,115.63
0.40
XUSIN
13,923.11
-1.13
XBANK
16,085.92
-0.56
XMADN
8,246.94
-3.13
XU100
10,961.43
-0.71
XBLSM
5,296.01
-1.73
XU050
9,674.93
-0.68
USDTRY
40.73
0.05
EURTRY
47.56
0.45
XAUUSD
3,342.94
-0.01
XAU
136,166.25
0.10

KOTON I Analist Toplantı Notu

15 Ağustos 2025, Cuma
img

KOTON I Analist Toplantı Notu


KOTON MAĞAZACILIK TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Finansal Performans

Koton, 2025 yılının ikinci çeyreğinde konsolide satışlarını 7,14 milyar TL olarak açıkladı. Brüt kâr 4,64 milyar TL seviyesinde gerçekleşirken marj yıllık 4 puan artışla %65’e ulaştı. Yurt içi brüt kâr marjı %72,6 olarak kaydedildi. FAVÖK 2,63 milyar TL ile %37 marj seviyesine çıktı ve geçen yılın %32 marjına göre önemli bir iyileşme sağladı. Ramazan Bayramı’nın birinci çeyreğe kayması nedeniyle satış performansını çeyreklik bazda değil, 6 aylık olarak değerlendirmenin daha doğru sonuçlar vereceği toplantıda belirtildi.
Şirketin serbest nakit akışı operasyonlardan elde edilen nakit akışı ve işletme sermayesinin iyileşmesiyle 2Ç 2025’te pozitife geçti ve 636 milyon TL seviyesine ulaştı. Bu tablo, ürün alımlarını enflasyonun altında fiyatlarla gerçekleştirme stratejisinin uygulanmasından kaynaklandı. Bu stratejinin yıl sonuna kadar sürdürülmesi planlanıyor. Net finansal borç, kiralama yükümlülükleri hariç, FAVÖK’ün 0,7 katı seviyesinde korunuyor. Net Borç/FAVÖK oranı ise 1,67x seviyelerinde fiyatlanıyor. Ancak borçların ağırlığının euro cinsinden olması nedeniyle ilgili dönemde borç tutarında artış görüldü.
 
Operasyonel Gelişmeler

Operasyonel tarafta toplam mağaza sayısı 453’e ulaştı. Bu mağazaların 211’i yurt içi kurumsal, 139’u yurt dışı kurumsal, 31’i yurt içi franchise ve 72’si yurt dışı franchise formatında faaliyet gösteriyor. İkinci çeyrekte Umman ve Sırbistan’da birer mağaza daha açıldı. Yılın ikinci yarısında GCC bölgesinde 10 mağaza açılması, yıl sonuna kadar Katar pazarına giriş yapılması ve gelecek yıl Kuveyt pazarına girilmesi planlanıyor. Ayrıca bu yıl Afrika’da bir ülkeye daha giriş hedefleniyor. Bu genişleme adımlarıyla şirketin seneyi 465 mağaza üzerinde kapatması öngörülüyor.
 
Satışlar

Yurt içi satışlarda 2025’in ilk yarısında yıllık bazda %3,3 artışla 10,4 milyar TL’ye ulaşıldı. Mağazacılık satışları %7,5 artarken LFL satışlar %8,2, adet bazında LFL büyüme ise %9,7 seviyesinde gerçekleşti. Temmuz ayında yurt içi LFL satış büyümesi %48, LFL adet büyümesi ise %23 oldu. E-ticaret kanalında kârlılık mağazacılık seviyesine yaklaşarak önemli bir iyileşme sağladı. Hacim daralmasına rağmen kârlılığı düşük B2B pazar yerlerinden stratejik olarak çıkıldı ve toptan satışlarda brüt kâr marjı 4 puan yükseldi. Ancak üçüncü çeyrekte toptan satış tarafında daralma ihtimali bulunuyor.
 
Yurt dışı satışlar dolar bazında yılın ilk çeyreğinde %7 büyürken, ikinci çeyrekte bu oran %13’e çıktı ve yılın ilk yarısında toplam %9 büyüme kaydedildi. TL bazında ise %20’lik bir daralma yaşandı. E-ticaret satışları dolar bazında %107 artış göstererek özellikle CIS ve Avrupa bölgelerinde güçlü bir ivme yakaladı. GCC bölgesinde dönüşüm sürecinin ardından LFL satışlar dolar bazında %13 artarken Temmuz ayında bu oran %47’ye ulaştı. Bölgenin brüt kâr marjı %44,3 seviyesine çıktı.
 
E-ticaret ve Dijital Kanallar

E-ticaretin toplam satışlardaki payı 2024’teki %9 seviyesinden 2025’in ilk yarısında %12’ye yükseldi. Yurt dışı e-ticaret, %107’lik reel büyüme ile hem satışlara hem nakit akışına önemli katkı sağladı. ABD pazarına giriş için Temmuz ayında şirket kuruluşu tamamlandı. Koton.com’un yurt içi B2C satışlarındaki payı 4 puan artarken toplam yurt içi e-ticaret payı 10 puan yükseldi. Karlılığı düşük kanalların küçültülmesiyle marjlar iyileşti.
 
Müşteri tarafında Koton Club üye sayısı 15 Temmuz 2025 itibarıyla 8 milyona ulaşarak yıllık 1,4 milyon artış gösterdi. Üye aktiflik oranı %64’e çıktı ve alışveriş sıklığı %46 arttı. Üyelerin toplam satışlardaki payı %70 olurken fiş başına ürün sayısı %9 artış kaydetti. Omnichannel Koton Club üyelerinin alışveriş frekansı, tek kanallı müşterilerin üç katından fazla oldu.
 
Gider Yönetimi ve Stok Stratejisi

Gider yönetiminde ise faaliyet giderlerinin satışlara oranı %36’dan %35’e geriledi. Toplam faaliyet giderleri yıllık %1,7 artarak konsolide satışlardaki daralmaya rağmen oransal bir iyileşme sağladı. Brüt kâr marjındaki artışta dinamik fiyatlama, etkin stok ve maliyet yönetimi ile kontrollü gider yönetimi belirleyici oldu. 2024’ün ikinci yarısından alınan derslerle stok yönetimi güçlendirildi; doğru zamanda yapılan stok alımları sayesinde hızlı stok dönüşümü sağlandığı toplantıda ayrıca belirtildi.
 
Stratejik Öncelikler ve Beklentiler

2025 yılı stratejik öncelikleri arasında dijitalleşme ve omnichannel yapının güçlendirilmesi, yurt içinde kârlılık odağı, yurt dışında yeni pazarlarla büyüme, mağazacılıkta metrekare verimliliğinin artırılması, GCC bölgesinde yeniden yapılanma, CIS bölgesinde verimlilik artışı, disiplinli tedarik zinciri yönetimi, lojistik hızlanma, yapay zeka destekli trend analizi, temkinli gider ve nakit yönetimi, mağaza trafiğini artırma ve dinamik indirim stratejileri yer alıyor. Şirket, hisse fiyatının daha yüksek geliri hak ettiğini düşünüyor ve kurumsal yatırımcı sayısını artırmak amacıyla iletişimi güçlendirerek ilerleyen dönemde daha aktif adımlar atmayı planlıyor. 2025 yılı için düşük tek haneli satış büyümesi, %50’nin üzerinde brüt kâr marjı ve 14’ten fazla net yeni mağaza hedefi korunuyor.
KOTON Hisse
KOTON Hisse
16.21
TRY
-1.16
AL 16.20
SAT 16.21
KOTON Günlük Fiyat
Günlük
En Düşük
16.15
Günlük
En Yüksek
16.50
16.21
KOTON Grafiği
Son Güncelleme: 12.08.2025 17:59. BIST verileri 15 dakika gecikmelidir.
PDF İndir
ALB Yatırım Hesabı 
Başvuru Formu
ALB Yatırım hesabı başvuru formu ile 
hemen hesabınızı açın.
TR Bayrak +90
Görüntülü Hesap Aç Görüntülü 
Hesap Aç