XELKT
649.52
-1.49
XHARZ
168,796.05
1.38
XUTUM
13,956.32
-1.80
XSGRT
59,476.57
1.03
XUTEK
28,304.46
-0.86
XHOLD
10,786.30
-2.43
XU030
12,262.54
-2.52
XULAS
39,076.06
-2.16
XUSIN
14,698.85
-2.38
XBANK
15,441.49
-3.13
XMADN
9,290.90
-1.22
XU100
11,150.43
-2.00
XBLSM
5,583.50
-1.57
XU050
9,775.93
-2.22
USDTRY
41.58
0.21
EURTRY
48.63
0.27
XAUUSD
3,775.22
0.69
XAU
156,922.20
0.90

KOTON I Analist Toplantı Notu

7 Kasım 2025, Cuma
img

KOTON I Analist Toplantı Notu

KOTON MAĞAZACILIK TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET A.Ş.

Konsolide Büyüme ve Yurt İçi Dinamikler

Koton, zorlu makroekonomik koşullar, güçlü TL politikası ve olumsuz jeopolitik etkilere rağmen 9A 2025 döneminde enflasyon muhasebesi hariç yıllık bazda %35 oranında konsolide satış büyümesi kaydetmiştir. 2025’in üçüncü çeyreğinde ise bu aran %32’dir. Enflasyon muhasebesi dahil edildiğinde ise konsolide satışlarda yıllık %3,9 daralma görülmüştür. Yurt içinde, zayıflayan tüketici talebine rağmen mağazacılık satışları performansı ile yurt içi satışlar reel bazda %5 seviyesinde büyümüştür. Bu büyüme, kârlılık odaklı stratejik kararlar doğrultusunda daraltılan e-ticaret ve toptan kanallarının etkisini dengelemiştir. Mağazacılık kanalında operasyonel hızlanmanın da etkisiyle yurt içi satışlar yıllık bazda %5,1 büyüme göstermiştir. Yurt içi LFL (Like-for-Like) mağazacılık satış adedindeki %12,0'lik güçlü artış, şirketin metrekare verimliliğindeki (USD bazında %23,8 artış) başarısını desteklemektedir. 4Ç 2025 için şirket, satış büyümesini "Yatay – Kısmi daralma" olarak beklemektedir.

Yurt Dışı Pazarlarda Büyüme ve Normalleşme Eğilimi

Yurt dışı satışlar, yerel para birimi bazında (TL) yılın ilk 9 ayında %13,5 daralma kaydetse de güçlü TL politikası ve enflasyon muhasebesinin etkisi nedeniyle USD bazında reel büyüme dikkate değerdir. 2025’in üçüncü çeyreğinde USD bazında %20, dokuz aylık ise %9 büyüme sağlanmıştır. Bu performans, yurt dışı mağazacılık kanalındaki %9 reel büyüme ve operasyonel iyileştirmeler ile desteklenmiştir. Yurt dışı e-ticaret satışları ise kanalları büyütme odağıyla başta CIS Bölgesi ve Avrupa'da olmak üzere yıllık bazda reel %33 büyüme göstermiştir. GCC Bölgesi'nde ise LFL satış tutarı (USD bazında) %14 artış göstermiştir. Yurt dışı kanallardaki daralma son çeyreklerde reel büyümeye dönüşmüş, kur baskısının azalmasıyla birlikte ileriye dönük olumlu sinyaller gözlemlenmektedir. Şirket, bölgesel yoğunlaşma stratejisi kapsamında 4Ç 2025'te GCC Bölgesi'nde Katar pazarına girmeyi planlamaktadır.

Kârlılık ve Maliyet Yönetimi

Koton, uyguladığı dinamik fiyatlama politikası, etkin maliyet yönetimi ve stok yönetimi stratejileri sayesinde güçlü kârlılık seviyesini korumuştur. 9A 2025'te konsolide Brüt Kâr Marjı, önceki yıla göre 2,3 puan azalarak %55,1 olarak gerçekleşmiştir. Ancak yurt içi Brüt Kâr Marjı %60,6 seviyesini korurken, yurt dışı brüt kâr marjı yaklaşık %40 olmuştur. Şirket, 4Ç 2025 beklentilerinde Brüt Kâr Marjını >%50 olarak korumayı hedeflemektedir. Konsolide FAVÖK Marjı, 9A 2025'te dinamik fiyatlama ve temkinli gider yönetimi ile %24,9 seviyesinde (2024 9A: %26,1) kalmıştır. Enflasyon üzeri artan kira giderlerine rağmen toplam faaliyet giderlerinin yıllık bazda sabit kalması ve konsolide satışlardaki daralmanın sınırlı etkisiyle giderlerin satışlara oranı %35'e gerilemiştir (2024: %36). Bu, disiplinli bir maliyet yönetimi anlayışının altını çizmektedir. Şirket yetkilileri, mağazaların yaklaşık %75’i sabit kiralıyken %25’i ciroya odaklı olduğunu belirtmiştir.

Nakit Akışı ve Finansal Yapı

Operasyonel iyileşme ve verimlilik tedbirleri sayesinde şirket, pozitif serbest nakit akışı yaratmaya devam etmiştir. 2025’in 9 aylık döneminde toplam 1,6 milyar TL serbest nakit akışı yaratılmıştır (2025 üçüncü çeyrek: 1,018 milyar TL). Etkin stok yönetimine odaklanılmasıyla işletme sermayesindeki iyileşme, stok tutarının 2024’ün 9 ayına kıyasla yaklaşık %8 azalmasıyla serbest nakit akışına olumlu katkı sağlamıştır. Net finansal borç pozisyonu (kiralama yükümlülükleri hariç) FAVÖK'e oranı 0,8 seviyesinde gerçekleşmiştir. Kredilerin ağırlıklı olarak Euro cinsinden olması nedeniyle Euro kurundaki artış, finansal borç pozisyonunda yükselişe neden olmuştur. Şirket, 2025’in 9 ayında yurt dışında net 5 kurumsal mağaza artışı ile toplam mağaza sayısını 458'e yükseltmiştir. Net yeni mağaza sayısı beklentisi >14 mağaza olarak belirlenmiştir.

E-Ticarette Kârlılık Odaklı Stratejik Konumlanma

E-ticaret kanalında kârlılığa odaklanma doğrultusunda alınan stratejik kararlar ile yurt içi e-ticaret ve toptan satış kanalları daraltılmıştır. Bu durum yurt içi e-ticaret satışlarında sınırlandırmaya yol açsa da brüt kâr marjında yıllık bazda 4 puan artış sağlamıştır. Yurt içi e-ticaret pazaryeri satışları kârlılık odaklı kararlarla düşürülürken, Koton.com (B2C) kanalı içerisindeki pay yıllık bazda 6 puan artarak %50'yi aşmıştır. Yurt dışı e-ticaret ise güçlü büyümesini sürdürerek reel bazda %33 büyümüş ve stok yönetimine destek olmuştur. E-ticaret büyümesi en fazla Rusya tarafından gelmiştir. Rusya’daki güvenlik sorunları sebebiyle ağustos ve eylül aylarında internete erişimin kısıtlanması, satışlara negatif etki etse de ekim ayında bu problemin ortadan kalktığı belirtilmiştir. E-ticaret kanalı büyüme stratejisi kapsamında ilerleyen dönemde ABD pazarına giriş planlanmaktadır. Bu stratejik dönüşüm, kısa vadeli satış daralmasını göze alarak uzun vadede kârlılığı maksimize etme hedefini yansıtmaktadır. 
KOTON Hisse
KOTON Hisse
18.97
TRY
-1.45
AL 18.95
SAT 18.98
KOTON Günlük Fiyat
Günlük
En Düşük
18.88
Günlük
En Yüksek
19.56
18.97
KOTON Grafiği
Son Güncelleme: 26.09.2025 17:59. BIST verileri 15 dakika gecikmelidir.
PDF İndir
ALB Yatırım Hesabı 
Başvuru Formu
ALB Yatırım hesabı başvuru formu ile 
hemen hesabınızı açın.
TR Bayrak +90
Görüntülü Hesap Aç Görüntülü 
Hesap Aç