XELKT
649.52
-1.49
XHARZ
168,796.05
1.38
XUTUM
13,956.32
-1.80
XSGRT
59,476.57
1.03
XUTEK
28,304.46
-0.86
XHOLD
10,786.30
-2.43
XU030
12,262.54
-2.52
XULAS
39,076.06
-2.16
XUSIN
14,698.85
-2.38
XBANK
15,441.49
-3.13
XMADN
9,290.90
-1.22
XU100
11,150.43
-2.00
XBLSM
5,583.50
-1.57
XU050
9,775.93
-2.22
USDTRY
41.58
0.21
EURTRY
48.63
0.27
XAUUSD
3,775.22
0.69
XAU
156,922.20
0.90

Otomotiv Sektörü: ABD Ekim 2025

11 Kasım 2025, Salı
img

Ekim 2025’te Hafif Araç Satışları Düşüşte, BEV Satışları Sert Geriledi

Ekim 2025’te ABD’de yeni hafif araç satışları, son 15 ayın en düşük yıllıklandırılmış satış hızını (SAAR) kaydetti. SAAR, 15,3 milyon adet olarak gerçekleşti ve geçen yılın aynı dönemine göre %4,8, Eylül 2025’e kıyasla ise %5,9 geriledi. Bu düşüşün başlıca nedeni, Eylül sonunda sona eren elektrikli araç (BEV) vergi kredileri sonrasında BEV satışlarındaki sert gerilemeydi.

Ekim ayında BEV’ler, yeni araç satışlarının yalnızca %5,9’unu oluşturdu; bu oran, Eylül’deki %11,3’lük rekor seviyeden ciddi şekilde düştü. Satılan BEV sayısı yaklaşık 75.000 adet olarak kaydedildi; bu, Eylül 2025’e göre %46,7 ve geçen yılın aynı dönemine göre %23,8 azalış anlamına geliyor. Vergi kredilerinin sona ermesi, bazı BEV satışlarının öne çekilmesine yol açtı.

Düşüş, bazı otomobil üreticilerinin Ekim ayında kendi teşviklerini artırması sayesinde kısmen telafi edildi. J.D. Power’a göre, BEV başına ortalama teşvik harcaması 13.161 ABD dolarıyla, Eylül 2025’e göre 2.047 ABD doları yükseldi. Federal kredi olmadan BEV’lere olan doğal talebin ne olacağı henüz net değil; ancak eski kredi dönemlerindeki satış seviyelerine ulaşmanın zaman alması bekleniyor.

Yılın geri kalanında satışların, 2025’in üçüncü çeyreğine göre daha yavaş seyretmesi piyasa tarafından öngörülüyor. Önceki çeyreklerde öne çekilen satışlar nedeniyle dördüncü çeyrekteki bu yavaşlamanın yıl toplamını sınırlı ölçüde etkilemesi, 2025 yılı toplam satışlarının ise 2024’e paralel ya da hafif artışla tamamlanmasının beklendiği ifade ediliyor.

Kaynak: Trading Economics &Nada

Ekim 2025’te Hibrit Araçların Pazar Payı Artışını Sürdürdü

Ekim 2025 itibarıyla ABD hafif araç pazarında hibrit araçların payı artış eğilimini koruyarak %12,4’e yükseldi. Elektrikli araçların (BEV) payı ise Eylül’deki %8,4 seviyesinden hafif gerileyerek %8,1’e indi. Şarj edilebilir hibritlerin (PHEV) payı %1,7 ile sınırlı kalırken, yakıt hücreli araçlar (FCEV) pazar payında henüz anlamlı bir varlık göstermedi. Hibrit araçlara yönelik talep yıl boyunca istikrarlı şekilde devam ederken, teşviklerin kalkmasının ardından elektrikli araç satışları belirgin biçimde yavaşladı.

Kaynak: Nada

ABD Hafif Araç Pazarında Segmentler Ekim 2025’te Stabil

Ekim 2025’te ABD hafif araç pazarında segment dağılımı büyük ölçüde sabit kaldı. Küçük araçların payı %7,4 ile yıl başına göre hafif gerilerken, orta ve büyük araç segmenti %5,8’de sabit kaldı. Lüks araçların payı %4,0 olarak devam ederken, spor amaçlı araçlar %10 ile yatay seyretti. Kamyonet ve pikaplar %18,9 ile yüksek paya sahip olmaya devam etti. Minibüs ve panelvan segmenti %4,8 ile sabit kalırken, crossover ve hafif SUV’lar %49,1 ile pazarın neredeyse yarısını oluşturarak lider konumunu korudu.


Kaynak: Nada

ABD’de Üçüncü Çeyrekte EV Satışları: Tesla ve Hyundai Öne Çıkıyor

2025 üçüncü çeyreğinde ABD elektrikli araç pazarında öne çıkan üreticiler dikkat çekti. Tesla yaklaşık 149.500 adetle en yüksek satış rakamına ulaşırken, General Motors 66.500 ve Hyundai Grubu 48.650 adetle güçlü bir performans sergiledi. Ford 30.612 adetlik satışla önemli bir rol oynarken, Rivian 13.200 ve Lucid 4.078 adet satışla pazar payını artırdı. Bu dönemde birçok üretici, federal EV teşviklerinin sona ermesinden önce satışlarını artırmak amacıyla stratejik adımlar attı.

Kaynak: CarEdge

ABD Otomobil Pazarında Ekim 2025 Stok Dağılımı

Ekim 2025 itibarıyla ABD otomobil pazarında marka bazlı stok durumu, farklı segmentlerdeki arz dengesini ortaya koyuyor. Toyota en düşük stok gün sayısı olan 34 gün ve 264.164 adetlik yeni stokla dikkat çekerken, Lexus 37 gün ile kısa stok süresine sahip markalar arasında yer aldı. Honda 57 gün ile nispeten hızlı bir stok dönüşü sağlarken, BMW ve Kia 80 günle orta seviyede stokta kaldı. Chevrolet 76 gün ve 312.715 adet yeni stokla geniş hacimli bir arz sunarken, Ford 106 gün ve 476.793 adet stokla pazarın en yüksek yeni stok hacmine sahip oldu. Ram 149 gün ile en uzun stok süresine sahip marka olurken, Mini 138 günle yüksek stok gün sayısı kaydetti.

Kaynak: CarEdge
 

Araştırma Ekibi
ALB Yatırım
Araştırma Ekibi
ALB Yatırım'ın uzman ekonomistlerinden oluşan Araştırma Ekibi; model portföyler, bültenler, bilanço analizleri, analist toplantı notları, beklentiler ve sektör analizleri raporlarını düzenli olarak hazırlamaktadır. Ekibin tecrübesi ışığında hazırlanan raporlar yatırımcılara yol gösterici olup önemli öneriler içermektedir.
PDF İndir
ALB Yatırım Hesabı 
Başvuru Formu
ALB Yatırım hesabı başvuru formu ile 
hemen hesabınızı açın.
TR Bayrak +90
Görüntülü Hesap Aç Görüntülü 
Hesap Aç